0517 723040
contact@frommes.nl
Gratis bezorging
14 dagen zichttermijn

Klantenservice - Garantie & Klachten

 

Garantie voorwaarden

Op alle artikelen die u bij ons koopt heeft u garantie. Mocht een artikel na ontvangst of na een tijdje niet in perfecte staat verkeren, dan voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Dit doen wij, afhankelijk van het artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling.

U kunt gebruik maken van onze garantie regeling indien deze niet veroorzaakt is door:

  • beschadiging door nalatigheid;
  • onoordeelkundig gebruik of onderhoud;
  • normale slijtage en/of
  • beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de wasvoorschriften.


 

Garantie procedure

Als u gebruik wilt maken van onze garantie regeling neem dan eerst contact op met onze klantenservice zodat we tot een passende oplossing kunnen komen.

Binnen zichttermijn (14 dagen)
Wanneer een artikel defect is bij ontvangst of binnen 14 dagen na ontvangst kunt u gebruik maken van onze retour regeling. Zie Retourneren voor meer info.

Na zichttermijn (14 dagen)
Wanneer een artikel defect raakt na 14 dagen na ontvangst en binnen de garantietermijn, dan kunnen we afhankelijk van de situatie tot onderstaande oplossingen komen:

  1. het artikel wordt gerepareerd op onze kosten.
  2. we vervangen het artikel voor een nieuwe, dit kan alleen indien het artikel voorradig is bij Frommès of de leverancier van Frommès.
  3. u krijgt uw geld terug in de vorm van een waardebon die u direct kunt gebruiken voor een ander artikel.
  4. u krijgt uw geld terug.

 

Garantie artikel retour zenden

  1. Controleer of het artikel voor garantie retourneren in aanmerking komt.
  2. Meldt uw garantie retournering aan bij Frommès klantenservice onder vermelding van ordernummer.
  3. Verpak het geheel deugdelijk en verzend het artikel samen met het volledig ingevulde retourformulier voldoende gefrankeerd aan:
    • Frommès

 

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Frommès niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.

Zodra wij uw retourzending verwerkt hebben sturen wij u een e-mail ter bevestiging. Wij betalen het door u teruggestuurde orderbedrag en de door u gemaakte verzendkosten met een maximum van € 6,75 terug.

 

Geld terug

De geld terug termijn gaat in op het moment dat uw garantie retourzending door ons is ontvangen en verwerkt.

Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kunt u het retour bedrag + de retour verzendkosten binnen ongeveer 3 werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten. Als u heeft betaald met creditcard, houdt dan rekening met een verwerkingstijd van ongeveer 10 dagen. Waardebonnen worden binnen 1 dag na de verwerking van uw retour automatisch opgewaardeerd. U kunt de waarde dan weer voor een volgende bestelling gebruiken.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar contact@frommes.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.